A Bér nyomtatványok e-mailben kiküldése - információk
Az XL-Bér-ben elérhető a Bér nyomtatványok e-mailben küldése menüpont. Előfordul, hogy a Felhasználó által beírt SMTP adatok után, amikor kipróbálják a kiküldést, az valamilyen hibaüzenetet ad. Mi az SMTP-hez kapcsolódáskor annak hibaüzenetét jelenítjük meg, így az az internetes keresőjében (pl.: Google) felhasználható a probléma azonosítására. Ennek szövegezése a szolgáltatója által használt programtól is függ, így ő segíthet annak értelmezésében.
A programrendszer csak a titkosítatlan, SSL titkosítású és TLS/STARTTLS titkosítású kommunikációt fogadó SMTP kiküldőkhöz való kapcsolódást támogatja. Az Office365 és a GMail kiküldője által megkövetelt OAuth2-es titkosítást nem!
Viszont támogatjuk a Microsoft Outlook (része a Microsoft Office 2010-2019 és az Office 365 desktop programcsomagnak) beállított fiókjainak, kiküldésre való átadást! Fontos: a támogatott Microsoft Outlook /Outlook (classic)/ vagy Office 365 desktop nem tévesztendő össze a Windows App-ként letölthető Outlook for Windows /Outlook/ vagy New Outlook (Microsoft 365) alkalmazással, aminek nincs meg az un. "COM" kapcsolati modulja és így nem tudjuk átadni számukra az emaileket kiküldésre! Megjegyzés: Sajnos olyan sok féle telepítési módja van, hogy csak a fiókok listájának lekérése és egy teszt dolgozónak való kiküldés kipróbálása az egyetlen biztos módszer a működés ellenőrzésére.
Amennyiben Microsoft Outlook-jának egyik fiókja kapcsolva van egy (akár OAuth2-t használó) email szolgáltató fiókjához, azt beállítva a kiküldésre átadáshoz, azzal megszűnik minden akadály a kiküldések elől.
Amennyiben szeretné használni a Microsoft Outlook-nak történő átadást, a következő a javasolt sorrend:
- A Nyomtatás->Bér nyomtatványok e-mailben küldése menüpontban próbálja ki, hogy működik-e önnél!
Válassza ki a funkciót:
Amennyiben hibaüzenetet kapott,
az jelzi, hogy önnél nincs beállítva egyetlen Microsoft Outlook email fiók sem - így a funkció nem működik. - Kattintson a Fióknév mellett lévő kiválasztó elem gombra, ami ki fogja listázni az elérhető fiókok nevét és az érintett email címét:
Válassza ki ebből az önnek megfelelőt! Be fog íródni a Fióknév-hez. Azáltal, hogy a fiók neve is választható, kezelhető az a helyzet, hogyha több különböző email fiókkal rendelkező felhasználó szeretne kiküldést végezni. Ekkor mindegyiküknél pl. "Munkaügy" nevet adnak meg, és ezt a fióknevet mentik el (Cég törzsadatok beállítása->Adatátadási beállítások fül->Egyéb al-fül).
Ha olyan Fióknév van megadva, ami önnél nem érhető el, az az emailek átadásakor hibaüzenetet fog eredményezni.
A sikeres email átadások után egy információs szöveget fog kapni, ami jelzi, hogy a Microsoft Outlook programjának meg kell nyitva lennie ahhoz, hogy a kiküldések is valójában megtörténhessenek. Ezt az információt csak el kell fogadnia. Amennyiben nem lenne az megnyitva, akkor mi kísérletet teszünk a megnyitására. Ha nem sikerülne, akkor ön semmiképp se feledkezzen meg a kézzel való megnyitásáról - különben az email-ek továbbra is a "Postázandó üzenetek" mappában maradnak és nem kerülnek elküldésre, amit a "Sent" vagy "Elküldött elemek" (kiszolgáló függő) mappába átkerülésük jelezne.