Cégek eltűnése esetén, a listának az újra-létrehozása
Előfordulhat az Armada használata során, hogy a rendszerben pl. egy hibás vírusírtói működés miatt, a kiválasztható cégek eltűnnek, a céglista üressé válik (csak új cég felvitelére van lehetőség). Ekkor a cégek adatai nem vesztek el, csak a cégek mappáinak azonosítására szolgáló táblázat sérült meg, ami újra létrehozható a mappákban található adatokat felhasználva.
KEZDŐ LÉPÉSKÉNT: csináljanak egy tömörített mentést a TELJES <tárolás helye>:\Armada2 mappáról! Ehhez előbb lépjenek ki az összes Armada modulból. (Elvégzése: Fájlkezelőben, a mappára való jobb-kattintás majd Küldés->Tömörített mappa almenüpontot kell elindítani. Alapesetben a főkönyvtárba próbálja létrehozni a becsomagolt mappát - ami a Windows C:\ mappájára érvénytelen művelet. Amennyiben felajánlja, hogy a /számítógépes/ Asztalára le tudja ehelyett menteni, akkor azt engedje meg neki.)
Ha a "becsomagolás" elkészülése során nem kapott hibaüzenetet, akkor ez egy biztonsági lépésként szolgált, ezért később javaslom mozgassa át egy biztonságos (számítógépekhez csak ideiglenesen kapcsolódó) meghajtóra/pendrive-ra. Jelezze az állomány nevében, hogy a Céglista még hibás!
Ha kapott hibaüzenetet, akkor nem javaslom hogy tovább lépjen a következőkre. Kezelje előbb a hibát és készítse el hiba nélkül a tömörített mentést!
Általában a céglista ritkán változik, így ha van az Armada megfelelő könyvtáráról egy, az utolsó cégfelvitele óta készült mentés, akkor abból a kettő Céglista állomány (CEGEK.DBF és CEGEK.CDX) vissszatölthető.
Ha az előbbi nem készült vagy nem aktuális, a Céglista újraépítésére szolgáló programocskát a https://www.armada.hu/download/FuttatasHelyenCegEsEvUjraepit.exe címről töltheti le.
Tegye be:
- Főkönyv esetén a ... :\Armada2\modul\m0001\ könyvtárba (a meghajtó betűjele az Armada indítópult jobb alsó sarkából kiolvasható).
- Pénzügy esetén a ... :\Armada2\modul\m0003\ könyvtárba (a meghajtó betűjele az Armada indítópult jobb alsó sarkából kiolvasható).
- Eszköz esetén a ... :\Armada2\modul\m0007\ könyvtárba (a meghajtó betűjele az Armada indítópult jobb alsó sarkából kiolvasható).
- Bér esetén a ... :\Armada2\modul\m0007\ könyvtárba (a meghajtó betűjele az Armada indítópult jobb alsó sarkából kiolvasható).
Az itt következő lépés arról az esetről szól, ha néhány cége látszik, de nem mind, aminek pedig ott vannak az adatai (pl. egy korábbi CEGEK állománypárt találtak, ami óta mégiscsak hoztak létre újabb céget). Ekkor a programmal újra létre kell hozatni az aktuális Céglistát.
Biztonsági okokból, ha található cég a céglistában, a program nem fogja ezt módosítani/felülírni! Ekkor a következő bekezdés szerint előbb üríteni kell a céglistát.
Amennyiben nem tud belépni a modulba, mert a CEGEK tábla sérült; vagy más ok miatt nem aktuális a Céglista (de nem üres), akkor a CEGEK.DBF és CEGEK.CDX fájlok törlése után el kell indítania a modult, és ellenőriznie kell, hogy nincs kiválasztható cég (üres a céglista). Ekkor lépjen ki a modulból és most már csinálhatja a következő lépéssort.
Miután leellenőrizte, hogy a céglistája üres, futtassa a Céglista újraépítő programot:
0) Lépjen(ek) ki a javítandó Armada modulból;
1) A Windows Fájlkezelőjével futtassa a megfelelő könyvtárba betett FuttatasHelyenCegEsEvUjraepit.exe programocskát;
2) (Esetleges) Először a program kérdezheti, hogy milyen "Code Page"-et használ a Windows - jellemzően: "1250 - Windows EE"-t kell kiválasztani és "Select" gomb;
3) (Esetleges) Utána kérdezheti, hogy az aktuális céglistát törölheti-e: "Zap ...:\armada2\modul\m000...\cegek.dbf?". A "Yes" gombra kattintson.
Elindul a program és közben írja, hogy az egyes cégkönyvtárak utolsó évében talált-e cégadatot, vagy sem. Amikor befejezte a munkát (kiírja, hogy "Kész"), egy billentyű megnyomásával fejezi be a működést.
Kérem, utána ellenőrizzék le, hogy meg van-e minden cég (a program a cégek legutolsó évéből veszi a rövid cégnevet), és ha belépnek, valóban abba a nevű cégbe jutnak-e?
A KEZDŐ LÉPÉSKÉNT elkészített teljes tömörített mentés arra szolgál, hogyha valami rosszul ment volna a Céglista létrehozása során, akkor a létrehozás előtti állapot visszaállítható. A tömörített mentés felhasználható a visszaállításra, de csak akkor, ha nem kaptak hibaüzenetet a mentés létrehozása során.
Ha a lépések végrehajtása során kérdése merülne fel, munkaidőben bizalommal hívhatja az Informatikai segítségnyújtás vonalunkat (+36 1/273-3317)!