Bér nyomtatványok e-mailben küldése - segédlet
Az Armada-Bér-ben elérhető a Bér nyomtatványok e-mailben küldése menüpont. Előfordul, hogy a Felhasználó által beírt SMTP adatok után, amikor kipróbálják a kiküldést, az valamilyen hibaüzenetet ad. Mi az SMTP-hez kapcsolódás hibaüzenetét jelenítjük meg, így az az internetes keresőjében (pl.: Google) felhasználható a probléma azonosítására.
A programrendszer alapesetben csak a titkosítatlan, vagy SSL titkosítású kommunikációt fogadó SMTP kiküldőkhöz való kapcsolódást támogatja (az SSL jelölőnégyzet jelzi ezt).
Nemrég készült egy univerzális kiegészítés az Armada-Bér levélkiküldéshez, ami a teszteléseink alapján a TLS vagy STARTTLS titkosítású kapcsolatot is támogatja, a titkosítatlan vagy SSL titkosítású mellett. Az Office365 és a GMail kiküldője által megkövetelt OAuth2-es titkosítást nem!
Ennek a kiegészítőnek a működésbe helyezése:
- Töltse le és telepítse fel a https://armada.hu/download/SetupArmFuncs.exe kiegészítőt arra a számítógépre, amin a levélkiküldést végző Armada-Bér program fut. A telepítéséhez és az utána szükséges SMTP adatok megadásához esetleg szüksége lehet a rendszergazdája segítségére.
- Az Armada-Bér programban állítsa be a megfelelő SMTP adatokat (TLS/STARTTLS-t igénylő SMTP szerver esetén az SSL ne legyen bepipálva!). Kipróbálását a Telepítés után megnyitott "Bér nyomtatványok e-mailben küldése" menü-pontnál ideiglenesen átírt adatokkal a legegyszerűbb végezni. Ha ezzel rendben működik, akkor ezeket be kell írja a cég alapadatainál - hogy ezután ne kelljen többször ezt kitölteni.
Abból látszik hogy az új kiküldőt fogja a rendszer használni, hogy amikor a menü-pontot megnyitja, az Üzenet szövege felett a jobb szélen megjelenik egy gomb: "EML fájl betöltése mint Üzenet". Ezzel egy többlet lehetőség is megjelenik: az esetlegesen ennek a gombnak a használatával betöltött email lesz a kísérő levele a kiküldött nyomtatványoknak, az alapértelmezett szöveges helyett.
- Kérem, ha a telepítés az előbbi szerint rendben volt, akkor végezzen próba kiküldést! Remélhetőleg rendben fog működni. Ha valamilyen hibaüzenetet kapna vissza és nem tudja azonosítani a hibát az internetes keresője segítségével sem, kérem jelezze az Informatikai ügyfélszolgálatunknak (1/273-3317)!
Amennyiben nem működne rendesen, és vissza szeretne térni az eddigi kiküldési módszerhez, akkor csak el kell távolítania a Armada Funkciók könyvtár nevű, előbb telepített programot a Windows-ból és utána megnyitva a menü-pontot ellenőrizhető, hogy eltűnt az új gomb.